روندهای اجتماعی باعث توانمند شدن شرکت‌ها شده‌اند در این مقاله به ده توانایی‌ نوین شرکت‌ها که با روند های اجتماعی رخ داده اند می پردازیم.

1. استفاده از شبکه‌های اینترنت به عنوان کانالی قدرتمند در زمینه ارتباطات بازاریابی و فروش محصولات.

با این شیوه بازاریاب‌ها قادر خواهند بود نفوذ جغرافیایی و حضور خود را در بازارهای کشورهای مختلف تقویت کنند و اطلاعات مشتریان درباره شرکت و محصولات آن را افزایش دهند مدیران بازاریابی می‌توانند با راه‌اندازی وب سایت‌های اینترنتی فهرست محصولات و خدمات، تاریخچه، فلسفه کسب و کار، فرصت‌های کاری و سایر اطلاعات لازم درباره شرکت را در اختیار بازدید کنندگان کنندگان قرار دهند.

2. شرکت ها می‌توانند اطلاعات جامع و کامل‌تر درباره بازار، مشتریان فعلی و بالقوه و رقبا را در اینترنت جستجو و جمع آوری کنند.

همچنین می‌توانند با استفاده از اینترنت طرح‌های تحقیقات بازاریابی خود از قبیل برگزاری گروه‌های کانون، تکمیل پرسشنامه و جمع آوری اطلاعات دسته اول را به راحتی طراحی و اجرا کنند. علاوه بر این، شرکت ها می توانند با کمک اینترنت و فناوری اطلاعات، سوابق خرید، ترجیحات، مشخصات جمعیت شناسی و احتمال خرید مشتریان شان را تجزیه و تحلیل کنند.

3. شرکت ها می‌توانند با کمک شبکه‌های اجتماعی، پیام‌های مربوط به نام‌های تجاری شان را به صورت گسترده ای پخش کنند.

شرکت ها می‌توانند از طریق وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی، حمایت از گروه‌های اینترنتی و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی اختصاصی در بزرگراه اینترنت، اطلاعات زیادی را در اختیار مشتریانشان قرار دهند.

4. شرکت ها می‌توانند با راه‌اندازی وب سایت‌های اینترنتی، ارتباطات خود با مشتریانشان را تسریع و تسهیل کنند.

شرکت ها می‌توانند با راه‌اندازی تبلیغات دهان به دهان اینترنتی در میان طرفداران و مشتریان نام‌های تجاریی‌شان به مزایای متعددی دست یابند.

5. شرکت ها می‌توانند تبلیغات، کپن‌های تخفیف، نمونه‌های محصول و اطلاعاتشان را به مشتریان منتخب یا مشتریانی که خواهان چنین اطلاعاتی هستند، ارسال کنند.

امروزه و به لطف مجلات، شبکه‌های تلویزیونی و گروه‌های خبری اینترنتی بسیار تخصصی، هدف‌گیری دقیق مشتریان و ارتباطات دو سویه با آنها، بسیار راحت‌تر و سریع‌تر شده است. شبکه‌های بین سازمانی بین تامین کنندگان و توزیع کنندگان، دریافت سفارشات و تحویل آنها را بسیار راحت تر و کم هزینه‌تر کرده‌اند علاوه بر این شرکت‌ها می‌توانند با کمک فنون بازاریابی شخصی فرد به فرد پیام‌ها اطلاعات و خدمات کاملاً شخصی را به مشتریانشان عرضه کنند.

6. امروزه شرکت ها حتی می‌توانند با استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی مانند تلفن همراه به مشتریان در حال حرکت خود نیز دسترسی پیدا کنند.

با استفاده از این فناوری‌ها و فناوری‌های مشابه مانند سیستم‌های رهیاب، مشتریان می‌توانند در حین حرکت از یک مکان به مکان دیگر، با اتصال به وب سایت شرکت، محصولات و خدمات مورد نیازشان را سفارش دهند. شرکت‌ها نیز می‌توانند با استفاده از فناوری “بازاریابی از طریق تلفن همراه” اطلاعات و تبلیغات خود را به تلفن همراه مشتریان ارسال کنند.

7. شرکت‌ها توانسته‌اند با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین تولیدی به تولید سفارشی انبوه بپردازند.

شرکت‌ها سفارش‌های مشتریان را از کانال‌های مختلف مانند اینترنت، تلفن همراه یا حتی مراجعه حضوری دریافت و سپس با کمک فرایندهای تولید یارانه، محصولات و خدمات سفارش  را تولید و عرضه می‌کنند.

8. مدیران می‌توانند فرایندهای خرید، استخدام آموزش و ارتباطات داخلی و خارجی شرکت را با کمک فناوری‌های ارتباطی بهبود بخشند.

9. شرکت‌ها می‌توانند با راه‌اندازی شبکه‌های اینترنتی شخصی، ارتباطات میان سازمانی کارکنان خود را تسهیل کنند.

با استفاده از این شبکه‌ها، کارکنان می‌توانند مشکلات شان را با یکدیگر در میان بگذارند. توصیه‌های دیگران را در مورد توجه قرار دهند و اطلاعات کاری مورد نیاز خود را روی شبکه قرار دهند یا از روی شبکه جمع آوری کنند.

10. شرکت‌ها می‌توانند با مقایسه قیمت‌های عرضه کنندگان مواد اولیه از طریق اطلاعات موجود در اینترنت و یا برگزاری مناقصه‌های اینترنتی، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

شرکت‌ها می‌توانند با کمک فناوری اطلاعات ضمن کاهش هزینه‌های لجستیکی و عملیاتی خود، کیفیت و سطح اطمینان محصولات و خدمات خود را افزایش دهند.

در مقاله بالا به تفضیل به ده توانایی‌ نوین شرکت‌ها پرداختیم.

استفاده از فضای سوشال مدیا در تجارت خارجی و معرفی به بازار هدف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 2 =